perjantai 21. joulukuuta 2012

Vuoden pimein päivä

Koska viimeaikaiset kässyt on kaikki menneet plörinäksi pidin vähän neuvonpitoa itseni kanssa. Yhdessä mun kanssa päätimme, ettei oo pakko. Jos ei kert suju ni miks kiusata itseni kaltaista mukavaa tyyppiä? Mä sovin mun kanssa et loppuvuoden ajan me tehdään pelkästään tiskirättejä ja jämälankasukkia. Ahistus helpotti heti ja puikotkin alkoivat taas sopia käteen.

Tiskikukka Blend Bamboosta. Mallin otin tästä linkistä, mutta lisäsin silmukoita ja muutenkin modasin. Sauma onnistui taas ihan esittelykelpoiseksi.

Lanka Blend Bamboo (70% bambu, 30% puuvilla). Puikot 3,5 mm 40 cm Addin pyöröt ja menekki 33g. Olen aina pitäny 40 senttisiä pyöröjä turhakkeina ja pidän edelleen. Niillä on kamalan vaikeaa neuloa. No miks mä sit neuloin pyöröillä ku ei oo pakko? Ku kaikki muut kolmepuolikkaat oli jossain kadoksissa. Kässäpussiin pitää tehdä joulusiivous!

Jämälankasukatkin tuli just valmiiksi. Mulla on säkillinen noita ohuita sukkalanganjämiä. Näissä on viittä eri lankaa. oikeastaan tuli aikas kivat. Näitä tulee varmaan lisääkin.
 Tummat raidat ja kantapäät Steppiä, oranssi Sukkapuffaa, vihreä Trekking Pro Naturaa ja iloisenvärinen jotain Piikun Tallinnantuliaista, luultavasti Regiaa.

Tein vuorotellen kumpaakin sukkaa. Puikot toisessa Knit Pro 2,5 mm 15 cm Symphonie Wood ja toisessa sukassa sekalainen valikoima samanvahvuisia 20 cm bambu- ja ruusupuupuikkoja. En ole ihan varma kuvittelenko vai miten noi lyhyet puikot tuntui paljon nopeammilta? Menekki yhteensä 73g.

En ole paljoa tehnyt jouluvalmisteluja. Mut jos olen niin innokas apulaiseni auttaa jos ei satu olemaan unessa:

Ensin se rypistää joululiina ykkösen. Sitten tarkistaa onko joululiina kakkonen kunnolla silitetty:
Hah haa - mulla on ainakin yksi puhdas joululiina vielä jemmassa!

Ei sit tullu sitä maailmanloppuakaan tänään. Tai mistä mä tiedän. Jos se on tullu mut mä en vaan huomaa?

Vuoden pimein päiväkin on ny sit ohitte. Ylihuomenna päivä on jo yhden kokonaisen minuutin pidempi.

Ihan koht on Juhannus!


5 kommenttia:

  1. Jämälankasukat on tosi hienot. Mäkin haluaisin tehdä tollaset. Tosin mun jämävarasto on aika pieni, koska olen virkannut niistä isoäidin ruutuja.

    VastaaPoista
  2. Hauskat jämälankasukat :) Rauhallista joulua sinulle!

    VastaaPoista
  3. Nuo sukat tosiaan on ihanat väreiltään. Ihanaa Joulua Sinulle ja Tassulle ja sille Karvisellekkin!

    VastaaPoista
  4. heips sinne Majakkarantaan!!! Terkkuja Biggu Bigiltä ja Cara neidolta Tassulle - täällä on myös kova vartiointi mitä tapahtuu - ja koko ajanhan tapahtuu! Meillä nääs nuoret kotona ja se yks kovin tuoteen ajoluvan haltija! Eilen olin eka kerran kyydissään: katselin sivuikkunasta ulos takapenkillä ja juttua piisasi koko ajan - nauroi jo rakas parempi puoliskoni siinä vierellä, että taidatpa jännittää??? Vaan enpä jännittänyt, rauhallista oli meno. Halusin vain antaa tyttären rauhassa ajaa....
    Hienot sukat tuli - mä tykkään jämälankasukista!
    Hauskat aatonaatot! ja ihanaa lomaa sulle!

    VastaaPoista
  5. Nätti rätti, kivat sukat ja niin ihana Tassu!
    Iloista ja tunnelmallista Joulua! ♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!