keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

Betonii

Mul on sellanen käsitys betonihommista, et ne ei oo mun juttu. Oon kyl nähnyt netissä kaiken maailman hauskasia valuvia froteepyyhkeitä ja pitsilautasia puhumattakaan raparperinlehdistä mut oma kokemusmaailmani betonista liittyy siihen et laituria korjataan. Ja korjataan. Ja korjataan. Ja mun pitää sitä betonia raijata säkkikaupalla saareen ja sekottaa jollain typerällä porakoneeseen asennetulla "vispilällä".

Mut silti... Kun Kakskertaseuran Neulomakerho kokoontui tekemään betonivalutöitä niin pakkohan mun oli olla mukana! Ja kivaahan meillä oli. Pakko myöntää...

Itte olin jo etukäteen päättäny et mitään isoja raparperinlehtijuttuja en lähde kokeilemaan... Pitsiliinaa ja kynttilänjalkaa... Tai vaikka vaan kuuntelupoppilaaksi.
Piikun kanssa läträttiin pitsiliinoja löysään betoniin...
Ja tehtiin kaffepussiin kynttilänjalkaa eli "ukontappovälineitä"...

Tämä kaikki viime viikolla. Olin mökillä ja lomalla kunnes torstaina tuli mitta täyteen luoteistuulta, joka puhalsi taukoamatta meren yli kovaa ja välillä vielä kovempaa. Perjantaina pääsin töihin lämmittelemään...

Tänään kävin veneellä vastarannalla kuokkavieraana vohvelinmaistajaisissa. Vohveleita maistatettiin Kakskertapäivää varten. Piiku toi mulle valmiiksi kuivuneet betonityöni...

Noo - hyttyskynttilän alunen...


Tässä tais tulla joku ihan pikkuinen suunnitteluvirhe...

Tosin tätä hyttyskynttilän alustaa voi käännellä sopivasti tuulensuunnan mukaan... Seliseli.

Ja tää kaffepussikynttilänjalkakin varmasti toimii joskus. Ei sentään ukontappovälineenä mut jos tuo ukkoseni saa sahattua tapin poikki, niin voihan tuohon yrittää kynttilää asetella. Ja vaikka jollain maalilla vähän koristella. Tällä hetkellä kyllä mielessä on vaan homepesu- ja kyllästysaine. Ei betoniin vaan ihan tän mökin seiniin.

Joo - kivaa on kokeilla uusia juttuja, mut ehkä pehmeät materiaalit on sittenkin enemmän mun juttu. Niinku alpakkalangat ja sen sellaiset :)

7 kommenttia:

  1. Ei ihme että rakennusalalla on vaikeuksia, kun naiset käyttää kaikki muurauslangat ja betonit omiin juttuihinsa =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää lupaan etten koske muurausnaruun! (Enkä betoniinkaa ellei talo tai laituri oo romahtamaisillaan).

      Poista
  2. Ehkä voisin joskus kokeilla, mutta en usko minäkään oikein asiasta innostuvani. Rakennusala on kyllä vilkastumaan päin; ilmeisesti naiset ovat nostaneet Suomea laman kourista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä naiset! Tosin näistä betonitöistä ei taida lamannujertajaks olla...

      Poista
  3. No just joo, onneks ei sun sormet jääneet mihinkään jumiin tai silleen. Paras pysyä vaan lankahommissa, saahan kaupasta tosi kivoja kynttilänpitimiä joka lähtöön. Vaikeasti hävitettäviäkin tuollaiset betonikamat. Huom! Ei saa laittaa verkonpainoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mist ihmeest sä Kristiina aina keksit lukee Karvisen ajatukset? Ku mä lähdin noihin betonihommiin, ni Karvis huuteli perään et "voithan sä tehdä vaikka verkonpainoja"...

      Poista
  4. Olin myös hiljattain betonikurssillaq, kun halusin tehdä nimenomaan sen raparperilehtijutun ja sitten vauhdissa tuli vähän isompi pitsiliinakippokin. Ei se mennyt ihan putkeen, joten postausta en ole vielä saanut aikaiseksi

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!