keskiviikko 9. huhtikuuta 2008

Ohje…Kuka semmoisia lukee?


Ankara räkätauti alkaa olla takanapäin ja tuntuu, että elämä voittaa sittenkin! Nenästä on nahat rullalla kaikesta niistämisestä ja se on iloisen punainen mutta ei enää koko ajan vuoda. Ihanaa!


 


Tautia potiessani olen sentään saanut jotain valmiiksikin:


 


 



 


Oheisen topin alku oli Novitassa vaikka lanka oli ihan muuta (Pantino). Aloittaessani pääntien kavennukset maanantai-iltana huomasin, että kuvion kavennukset olis kaikki pitänyt neuloa 2 nurin yhteen! Mä olin tehnyt oikeinyhteen ja ylivetokavennuksia… Jo kaksi kertaa olin aloittanut etukappaleen – ensin väärillä puikoilla kaksvärisenä, sitten oikeilla puikoilla kaksvärisenä eikä tässä viimeisessä versiossa todellakaan tullut mieleenikään purkaa kolmatta kertaa! Koko oli M ja toppi painaa 322g (uudella digivaa´alla punnittuna). Ohjeessa oli menekki 450g Malibua. Taitaapi olla Malibu aika painava lanka. Toi ei muuten livenä ole ollenkaan noin levottoman näköinen. Vaaleanpunainen-beige-luonnonvalkoinen-yhdistelmä toimii ihan kivasti... Näyttää ihan Triojäätelöltä!


 


Mulla on tapana paasata kaikille mallitilkun tekemisestä, mutta harvemmin sellaisia itse viitsin alkaa väsäämään. Ja se on yks syy, miks meillä puretaan ahkerasti. Tällä kertaa katsoin vaan vyötteestä puikkosuosituksen, joka oli 4-5 ja otin sit puikot siitä välistä ja ainakin neuleen mitat on ihan ohjeen mukaiset (edes joku asia osui nappiin).


 


Tässä vielä lähikuva itse soveltamastani mallineuleesta. Mukana kuvauksissa oli luonnollisesti Projektipäällikkö Tassunen…


 



 


Tietäisipä Projektipäällikkö, miten mukavaa mulla on päivisin töissä! Kaikenkarvaisia asiakkaita poikkeaa ovesta sisään ilahduttamaan meikäläistä. Tässä maanantainen kunniavieraani Guru, joka käyttäytyi lankkakaupassa kuin oikea herrasmies! Tassua en ole koskaan uskaltanut kauppaan tuoda...


 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!