lauantai 12. toukokuuta 2012

Viikon kässyt


Korukarkeloita on viikko vietetty ja sinnikkään koukuttelun tuloksena syntyi korvikset:



Lanka: Almina, koukku 2,5mm, menekki huimat 4 grammaa.


Onhan ne ihan hauskat, mutta moinen pikkunäperrys ei oikein sovi mulle. Siispä seuraavaksi jotain vähän isompaa - puikoilta:



Lanka: SMC Favorito (41%puuvilla, 34% akryyli, 25% polyamidi, 50g=105m, 4,40eur/kerä). Menekki M-kokoiseen puseroon 401g. Puikot 4mm Knit Pron 80 cm pyöröt. Toisessa päässä puikkoa oli tavallinen pyöreä Symphonie Wood -puikko ja toisessa päässä Cubics...


Ohje: Moda 3/2012 malli 12 Beige pitsipusero. Tästä langasta piti alunperin tulla Kauneimmissa Käsitöissä ollut upea liivi:



Takakappale oli melkein neulottu kun mulla meni hermot ja yhtenä perjantai-iltapäivänä Jossun kanssa yhdessä purettiin seiskan puikoilla kaksinkertaisella langalla kepitelty aloitus. Paksut puikot sopii mun käteen ihan yhtä huonosti ku pikkuinen virkkuukoukku...


Favorito on nauhamainen lanka, josta lopputuloksena syntyy suloisen pehmoinen samettinen pinta:



Langan väritkin on pehmeitä:



Kuka muistuttais mulle mallitilkun tekemisestä? Langassa on puikkosuositus 4-5 ja minä reteesti vaan valitsin alkuun puikot siitä puolivälistä ja purin sit toisenkin melkein kokonaisen takakappaleen...


Huomasin just, et tänä vuonna en oo tehnyt yhtään sukkaa enkä montaa huiviakaan! Alkoi heti kamalasti huivi- ja sukatuttamaan. Aloitettu on jo...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!